Hoppa direkt till huvudmenyn

Hoppa direkt till sidans innehåll

Skriv ut den här sidan Tipsa om den här sidan

Folktandvården inför korttidsarbete

Folktandvården Gävleborg inför korttidsarbete på länets kliniker från mitten av maj. Det innebär ingen förändring för patienterna. Öppna kliniker håller öppet som tidigare.

Med färre kliniker öppna med anledning av den pågående Covid-19 pandemin har Folktandvården begränsat verksamheten till i första hand akuttandvård på utvalda kliniker.

- Vi behöver säkra jobben med tanke på den övertalighet som uppstår i bolaget utifrån de här omständigheterna och därför inför vi nu korttidsarbete, säger Ann-Christine Larsson Bolle, vd för Folktandvården Gävleborg.

Öppna kliniker fortfarande öppna

För de patienter som behöver komma till klinikerna blir det ingen skillnad. De kliniker som stängde i slutet av april kommer fortsatt att vara stängda och de öppna klinikerna tar i första hand emot för akuta besvär, men i mån av utrymme också för annan tandvård. I dagsläget ser vi att vi har utrymme för annan typ av behandling så ett tips är att kontakta din klinik och se om du kan undvika väntetid i framtiden.

- Vi kommer att kunna förflytta medarbetare från stängda kliniker och räknar med att ha samma öppethållande som nu på de öppna klinikerna, säger Ann-Christine. Det kan möjligtvis vara så att någon av de mindre klinikerna kan behöva hålla stängt någon dag i veckan, men tillgängligheten hoppas vi kunna ha på samma nivå som nu.

Till dig som behöver tandvård

Ring till den klinik där du vanligtvis får din tandvård. Om dina besvär är akuta och behöver tas omhand kan du behöva resa till den klinik som har öppet.

Ann-Christine Larsson Bolle, vd, 072-201 48 80.

Mina favoriter

Du har inga favoriter ännu, klicka på stjärnan ovan om du vill lägga till en favorit.

Öppna kliniker

Är du i behov av tandvård ring direkt till din klinik för att boka en tid för behandling. Läs mer »

Besöksadress

Nygatan 18
803 20 Gävle

Hitta till oss

801 08 Gävle

Faktureringsadress

XX1784
FE987321
737 83 Fagersta
Leverantörer »

Växel: 026 - 15 76 10
Faktura- och frisktandvårdsfrågor:
E-post: ftv@regiongavleborg.se
OBS! Vid av- eller ombokning av tid kontakta din klinik.
Ansvarig utgivare: Britta Schüllerquist